Åsiktsinlägg-sporrar!

Sporrar:
 
Det är mycket tjat om sporrar. Jag själv tycker att det är helt okej att ha sporrar-om det behövs! Men jag vet om ryttare som har det för att verka bra. Har man en pigg och väldigt framåt häst, så är det ju onödigt att ha sporrar på den då. Men visst, det är HELT okej att man har det på en mindre framåt häst. Jag andvänder aldrig sporrar, men det är helt okej att göra det- på en seg häst. Jag andvänder mig oftast av piska/spö. På sega hästar är det liksom all right, men att ha det bara för att se proffsig ut, NEVAH! 
Jag har ridit med spö, men jag andvänder det för att förstärk skänkeln. Hur,när och varför andvänder ni sporrar, eller andvänder ni ens sporrar??
(bild från hööks)
 
 
Ps. dettta inlägg har även lagts upp på min egna blogg (ponyflash.blogg.se)
 


Kommentarer
Cathrine

Hej! Jag vill bara tillägga att man ska bara använda sporrar om man är erfaren. Kan måste använda sina skänklar mjukt om man rider med sporrar. Är man van vid en ponny som är lat som man behöver skänkla hårt på skulle jag inte rekomendera att rida med sporrar. För om man inte tänker sig för kan det bli lätt hänt att man skänklar alldeles får hårt! Om man har en lat häst kan man använda spöt till en början med. :)
Detta var ingen kritik bara ett tips!
Keep up the good work med bloggen! ;)

Svar: Jag menar det. Att man ska inte skänkla för hårt med sporrar. Din åsikt betydde mycket:) tack!:)
Fanny Filippa & Lovisa

2012-07-04 @ 11:56:36
URL: http://teamcafe.blogg.se
Cathrine

Hej! Jag vill bara tillägga att man ska bara använda sporrar om man är erfaren. Kan måste använda sina skänklar mjukt om man rider med sporrar. Är man van vid en ponny som är lat som man behöver skänkla hårt på skulle jag inte rekomendera att rida med sporrar. För om man inte tänker sig för kan det bli lätt hänt att man skänklar alldeles får hårt! Om man har en lat häst kan man använda spöt till en början med. :)
Detta var ingen kritik bara ett tips!
Keep up the good work med bloggen! ;)

2012-07-04 @ 11:56:38
URL: http://teamcafe.blogg.se
Cathrine

Hej! Jag vill bara tillägga att man ska bara använda sporrar om man är erfaren. Kan måste använda sina skänklar mjukt om man rider med sporrar. Är man van vid en ponny som är lat som man behöver skänkla hårt på skulle jag inte rekomendera att rida med sporrar. För om man inte tänker sig för kan det bli lätt hänt att man skänklar alldeles får hårt! Om man har en lat häst kan man använda spöt till en början med. :)
Detta var ingen kritik bara ett tips!
Keep up the good work med bloggen! ;)

2012-07-04 @ 11:56:41
URL: http://teamcafe.blogg.se
Cathrine

Haha ursäkta att det blev flera kommentarer :)

2012-07-04 @ 11:57:44


Kommentera inlägget ovanför här:


Namn:
kom ihåg mig?

E-postadress: (endast vi som ser)

Vad heter din fina blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0