Åsiktsinlägg-ridspön

Hej! 
 
Nu tänkte jag skriva ett åsiktsinlägg om ridspön! 
 
Jag brukar typ då aldrig rida med ridspön! Bara på ridskolan iblad! Jag slår inte till hästen då  hårt på rumpan för att den ska gå fram! Jag använder den bara för att den ska känna att jag har den! 
 
Jag rider ALDRIG med  ridspö på Tottis! Han är väldigt pigg utan ridspö:)) Kul:)) 
Sham har jag haft det ibland på! När han är sur! Och bara bockar runt! Fast jag smärtar inte till han hårt på rumpan! 
 
Men dressyrspön har jag inte såå mycket imot! Och så! Hoppspön kan jag också använda! 
Men inte smärta till dom då med det!
 
Vad tycker ni om att rida med ridspön?? Kommentera er åsikt! 
 
 
 
 
 
Usch och fy,skulle aldrig göra så med min häst!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget ovanför här:


Namn:
kom ihåg mig?

E-postadress: (endast vi som ser)

Vad heter din fina blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0